Montessori metóda je vzdelávací prístup, ktorý vytvorila talianska lekárka a pedagogička Maria Montessori začiatkom 20. storočia. Tento prístup sa zameriava na podporu prirodzeného rozvoja dieťaťa prostredníctvom samostatnej práce a praktických skúseností.
Hlavnou filozofiou Montessori metódy je to, že deti sa učia najlepšie, keď majú slobodu skúmať a objavovať vlastným tempom. V Montessori školách sú deti vedené k nezávislosti a učia sa na základe vlastných záujmov. Učitelia tu pôsobia skôr ako sprievodcovia, ktorí dieťaťu pomáhajú objaviť svet okolo seba.
Kľúčové prvky tejto metódy zahŕňajú pripravené prostredie, kde sú učebné pomôcky prispôsobené veku dieťaťa a sú dostupné na voľné používanie. Deti sa učia prostredníctvom praktických činností, ktoré rozvíjajú ich zmysly, jemnú motoriku, matematické myslenie a sociálne schopnosti. Montessori metóda podporuje rešpekt k individuálnym rozdielom a vedie deti k samostatnosti, zodpovednosti a láske k učeniu.
Deti sa učia prácou s reálnymi materiálmi, ktoré sú navrhnuté tak, aby ich povzbudili k premýšľaniu a logickému riešeniu problémov. Dôležitým aspektom je tiež rozvoj emocionálnej inteligencie a sociálnych zručností prostredníctvom spolupráce a komunikácie s ostatnými deťmi. Montessori metóda si získala popularitu po celom svete a jej princípy sa využívajú nielen v predškolskom vzdelávaní, ale aj na vyšších úrovniach.
...vykráda len Komenského, ktorý predsa... ...
je to veľmi dobrá metóda, no nie je vhodná pre... ...
Celá debata | RSS tejto debaty